Xisco Feijóo y Pelepau actuaron en el arraigado Día da Gaita
08 ago 2022 . Actualizado a las 05:00 h.Ribadeo recuperó ayer la tradicional Xira de Santa Cruz, la celebración dedicada a la música tradicional. En el arraigado Día da Gaita triunfó un ambiente familiar.
«Houbo moitísima familia con nenos e iso é o que buscamos, recuperar esa esencia de antano, adaptada por suposto aos tempos de agora. Nós viñamos no seu día con nosos pais e avós, esa é a imaxe que tiñamos desta celebración e por aí queremos tirar. A xente respondeu moi ben e estamos moi contentos», explica Marta Saiz, de Amigos da Gaita, asociación organizadora.
Los actos comenzaron el sábado, con el pregón y la actuación de las Escolas Amigos da Gaita. Leña Verde y Xaramolos animaron con el pasacalles la mañana de ayer, en la que hubo también la habitual mostra en la que participa el alumnado de la agrupación.
Posteriormente se procedió a la subida a Santa Cruz, con la música de varios cuartetos. Pandillas y familias se reunieron en los xantares. Sobre las 19.30 horas se celebró la habitual ofrenda floral frente al Monumento ao Gaiteiro.
Dos conciertos de primer nivel, los de Xisco Feijoó y Pelepau, se encargaron de poner el cierre a la Xira de Santa Cruz.