Patrocinado por

José Manuel Santiago: «Apostamos polo turismo de escopeta»

Xoán Ramón Alvite Alvite
X. R. ALVITE MAZARICOS / CORRESPONSAL

VEN A GALICIA

alvite

El campo de tiro municipal atrae a aficionados procedentes de toda Galicia

20 sep 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

La pasión por la caza le viene a José Manuel Santiago Santiago (Mazaricos, 1975) de familia. Concretamente de su abuelo y su padre, expertos cazadores que no dudaron en inculcar la afición a un chiquillo que lo primero que hizo al cumplir la mayoría de edad fue sacarse la licencia.

«Gustábame moito ir ao monte e, principalmente, ver como os cans seguían os rastros do coello ou da perdiz. Cando eu empecei era moi divertido porque había caza e pasábalo ben. Lamentablemente a cousa foi a peor e agora ata un animal tan característico do noso monte coma o coello vai camiño de desaparecer completamente», comenta con pena al tiempo que reconoce que esta situación fue la que lo llevó a probar el tiro el plato. «Empecei fai dez anos, por probar algo novo e a verdade é que me enganchou. Despois xurdiu o tema do campo municipal e un grupo de xente animoume a que me puxera á fronte e aquí estamos», apunta el presidente del Club de Tiro de Mazaricos que gestiona el campo instalado en el área de Pedra do Ouro, en Pino de Val, instalación que apenas lleva dos meses funcionando de forma continua pero que ya ha registrado una importante afluencia de aficionados.

«Estamos moi satisfeitos»

«Empezamos a finais de xullo e xa foron máis de 500 persoas as que pasaron por aquí. Estamos moi satisfeitos e, de feito, aínda que no inverno pensábamos cerrar, estamos estudando a posibilidade de mantelo aberto porque moita xente o pediu», explica el cazador que destaca la importancia de este tipo de infraestructuras —la de Mazaricos es de titularidad municipal— y que incluso trascienden el ámbito puramente deportivo.

«Evidentemente, trátase dunha instalación deportiva, pero tamén dun importante polo de atracción turística xa que o tiro ao prato move moita xente que, por suposto, tamén gasta diñeiro alí a onde vai. Neste sentido, apostamos polo turismo de escopeta que tamén deixa riqueza na comarca», señala Santiago Santiago que reconoce que en los últimos meses han tenido presencia de cazadores llegados desde diferentes puntos de toda la provincia e incluso de ciudades como Vigo o Pontevedra.

«Nisto funciona moito o boca a boca e uns grupos veñen traendo a outros. No pouco que levamos abertos xa chegaron ata aquí xente de diferentes lugares de Galicia. Persoas que consumen, comen ou incluso dormen aquí e que, por tanto, hai que coidar coma un turista máis porque se marchan contentos, volverán ou animarán a outros a que veñan», señala el tirador en una opinión que también comparten los diferentes locales comerciales en los que se pueden retirar las tarjetas que dan acceso al campo.

Los abonos cuestan 35 euros —25 euros, si se es socio del club— y dan derecho a 5 tiradas compuestas de 25 platos cada una, unos precios que también resultan muy atractivos para los aficionados, tal y como cuenta el responsable de la instalación mazaricana. «Probablemente haxa que subilos porque os custos aumentaron moitísimo pero, de momento, penso que temos uns prezos moi atractivos», explica Santiago que también destaca la excelente ubicación del campo a la hora de atraer visitantes. «Estamos nunha zona moi céntrica na que hai moitos afeccionados que, se tiveran que desprazarse ata Santiago —el más próximo— igual non se animaban, pero que aquí si veñen. Ademais do Barbanza, Xallas ou Barcala temos moita xente da área da Costa da Morte na que hai moitísima afección, principalmente entre a mocidade, por esta actividade».

En este sentido, al contrario de lo que pudiese parecer, iniciarse en el tiro al plato no resulta excesivamente caro pues por poco más de 250 euros ya puede adquirirse una escopeta de ocasión.