El cura de Campo Lameiro descubre un baldaquino del siglo XVI en una iglesia
VEN A GALICIA
Los relieves parecen representar fragmentos del pecado original, del martirio de san Sebastián y del entierro de Cristo
26 sep 2022 . Actualizado a las 13:45 h.El Concello de Campo Lameiro anunció este lunes los trabajos de restauración de un antiguo baldaquino en piedra que fue descubierto por el párroco Fermín Santiago Iglesias en la iglesia de de San Isidro de Montes. En principio la pieza ha sido datada entre los años 1520 y 1530.
Fue el pasado año cuando se produjo este hallazgo que «deixou á descuberta a calidade da labra de varios fragmentos dun baldaquino de pedra dunha feitura superior a outros exemplos conservados no propio concello, como o da igrexa de San Cristovo de Couso, xa que se trata dun medio relevo bastante proporcionado, segundo manifestou a encargada do estudo histórico-artístico, Dolores Barral Ribadulla», precisaron fuentes municipales.
La propia Barral Ribadulla precisó que los relieves parecen representar fragmentos del pecado original, del martirio de san Sebastián y del entierro de Cristo.
La restauración
Debido a la importancia de este hallazgo del siglo XVI, el Concello de Campo Lameiro, en colaboración con el párroco Fermín Santiago, solicitó la colaboración económica de la Diputación de Pontevedra a través del plan de rehabilitación y señalización del patrimonio histórico y cultural para la recuperación y posta en valor de este tipo de elementos. De este modo, se recibió una ayuda de tres mil euros y se encargaron los trabajos de rehabilitación.
Estos han sido asumidos por la empresa especializada Árbore Sociedade Cooperativa Galega. Desde el concello reseñaron que la actuaciones se encuentran en su fase final con la intención de que la pieza «poda quedar exposta e sexa visitable polos ferigreses e público en xeral na propia igrexa de San Isidro de Montes». En paralelo, en el exterior del templo, se instalará un cartel explicativo informando de las características técnicas y artísticas de esta pieza singular.
A este respecto, el alcalde, el popular Carlos Costa, destacó que «é un motivo de satisfación ter conseguido a colaboración de todos os sectores implicados para recuperar unha peza en pedra dunha beleza extraordinaria e que forma parte do rico e variado patrimonio histórico, cultural e artístico que atesoura o noso concello e que temos a obriga non so de conservar nas mellores condicións posibles senón tamén divulgar e favorecer o seu estudio para ampliar o coñecemento sobre a nosa historia e o papel que xogaron os nosos ancestros na construción do noso país».