Patrocinado por

Veinticuatro balizas para unir la Vía Verde con la Ruta Xacobea

Antonio Garrido Viñas
antonio garrido VILAGARCÍA / LA VOZ

VEN A GALICIA

MONICA IRAGO

La iniciativa pretende potenciar «A orixe de todos os camiños»

10 nov 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Unir el camino portugués, desde Caldas y Portas con la Ruta Marítimo Fluvial Xacobea Mar de Arousa, A orixe de todos os camiños. Ese es el objetivo que se ha marcado la concejalía de Turismo que dirige Álvaro Común, cono ese nexo de unión que supone la Vía Verda. Para ello se han instalado 24 balizas de madera, y de algo más de un metro de altura. Van pintadas en una parte con el verde corporativo de la Vía Verde, y en la otra llevan una placa metálica con el símbolo global de la marca de A orixe de todos os camiños. Una flecha amarilla indica al caminante cuál es la dirección que debe seguir.

«A iniciativa enmárcase no plan xeral para poñer en valor a Vilagarcía de Arousa como destino polo que transcorren dous camiños xacobeos, a Variante Espiritual e a Ruta Xacobea do Mar de Arousa. Neste sentido, a apertura da Vía Verde do Salnés, a primeira que discorre integramente por territorio galego, serviu ademais para unir o Camiño Portugués, o segundo de maior tránsito tralo Francés, co porto de Vilagarcía. Dende aquí, os peregrinos poden embarcarse cara Padrón ou ben continuar o camiño a pé cara Santiago a través de Catoira, Cesures, Padrón e Iria Flavia», explica Ravella.

Las balizas comienzan en Cea, siguen por Rubiáns, A Laxe, y el parque de A Coca para llegar a la avenida Rodrigo de Mendoza. Desde allí, y a lo largo del río de O Con, las señales dirigen al caminante al jardín del Centenario y, desde este, al puerto deportivo, que es donde arranca la ruta marítimo fluvial.

Turismo mariñeiro

«Recentemente, a Concellería de Turismo tamén fixo unha intervención no litoral de Vilaxoán, potenciando a Ruta de Turismo Mariñeiro, que coincide en parte co trazado das Ruta do Padre Sarmiento e Variante Espiritual e que conclúen igualmente no porto vilagarcián para seguir cara Carril e o resto da Ruta Marítima Fluvial. Igualmente, habilitou un miradoiro no alto do Xiabre, dende onde se aprecia esa Ruta en toda a súa extensión, a Ría de Arousa e boa parte dos vales do Salnés e o Ullán», recuerda el Concello.