Patrocinado por

Rutas de senderismo para descubrir los secretos mejor guardados de Outes

Celia Riande García
Celia Riande RIBEIRA / LA VOZ

VEN A GALICIA

El Concello organiza una serie de caminatas para poder visitar los tesoros de la zona

04 may 2023 . Actualizado a las 17:14 h.

Lo que está frente a los ojos, lo que se ve nada más salir de casa, no siempre se valora tanto como los exóticos paisajes que se pueden apreciar al abrir Instagram, pero no por ello tienen menos importancia o interés.

Por esta razón, es importante darle el peso que se merece al patrimonio con el que cuenta la comarca, valorando lo que posee para poder mostrarlo con orgullo a quien viene de fuera.

Con este objetivo ha nacido el programa de Andainas por Outes, promovido por el Concello. Bajo el lema Coñece o noso patrimonio, lo que se pretende es animar a los vecinos y a todo aquel que quiera acercarse a la zona a conocer más sobre la historia del territorio con unas rutas de dificultad moderada, diseñadas para ser accesibles a todo tipo de público.

«Chamámoslle dese xeito porque nos demos conta de que Outes ten moito potencial e recursos patrimoniais interesantes que non estaban sendo aproveitados de todo. Se non valoras o que tes, pouco podes facer para que os demais o queiran coñecer ou mesmo recoñecer tras moitos anos de esquecemento». Así explica Antonio Rodríguez, el diseñador de estas rutas, cuál es el objetivo detrás de las siete andainas programadas entre los meses de mayo y junio, habiéndose producido ya la primera el pasado domingo y en la que se realizó una visita a las capillas y al castro de Santo Ourente.

Próximas fechas

En cuanto a cuál es la próxima cita, se trata de la ruta de Mirás a Carleo por el Cristo de Baneo, programada para el día 7 de este mes: «Mirás é un pobo moi chulo, e había un antigo castro moi preto de onde sae a andaina. Daremos un paseo por un dos vales máis bonitos de Outes, o do río Bendimón, na parte alta entre os montes da Baqueira, onde aínda ten presenza o sector agrogandeiro. As vistas son fermosas, e unha vez pasado o Cristo de Baneo, antigo cruce de camiños, báixase ao punto de partida», explica Antonio Rodríguez.

La siguiente cita será el domingo 14, en una ruta que toca otros concellos, como señala el diseñador del paseo: «Era unha pena facer un roteiro polas beiras do Tambre e non ver a central. Trátase de camiñar pola historia dunha zona lampreeira gozando do ambiente do río».

También basada en el pasado está la ruta de historia de Freixo y Rego do Rial que, como indica Rodríguez, tiene la identidad marinera como protagonista: «Contaremos a historia da poboación da ribeira do Freixo e a súa ligazón ao mar, á industria da salgadura ou á carpintería de ribeira, percorrendo unha parte do Camiño de Santiago».

Paseo por la historia

El quinto paseo programado por el Concello de Outes será el domingo 4 de junio, partiendo de la iglesia de Santa María de Entíns. «Iremos por camiños antigos espectaculares na saia do monte Formigueiro ata chegar a Santa Lucía, onde se desenvolve unha romaría moi importante»,explica el diseñador de las rutas.

La siguiente andaina, programada para el domingo 11 de junio, pretende descubrir la historia en las márgenes del río Bendimón: «É moi interesante porque en sete quilómetros de percorrido contabilízanse 48 muíños. Agora son case ruínas, pero é como un museo ao aire libre que ilustra a evolución da paisaxe».

La ruta del 18 de junio será la de Camiñando cara a orixe do Concello de Outes, una cita en la que, explica Antonio Rodríguez, se indagará en la historia de sus senderos: «Subiremos ata o pico do antigo castelo de Outes, que foi tirado polos Irmandiños no século XV, pero que continúa sendo un enclave simbólico cun pasado de gran interese para explorar paso a paso».

Por último, la expedición de Torre dos Mouros y las cascadas de San Paio, que también colinda con el municipio de Mazaricos, tendrá lugar el domingo 25 de junio en un entorno natural que se convierte en su principal atractivo. «Sáese da igrexa parroquial de Lorenzo de Matasueiro e, a través dunha carballeira, vemos as fervenzas. Conflúen tres ríos e imos camiñando por unhas fragas nas que se conforma o Tins. Nesta ocasión, a beleza é o prato principal», concluye Antonio Rodríguez.